Alla inlägg under april 2011

Av Malin Skålberg - 28 april 2011 09:36

Natten har varit upp och ner vänd. Båda barnen har varit vakna i stort sett hela natten. Ludwig vattkoppor kliar och Fabian vaknar när ludde är ledsen. Kl 4.30 somnade vi iaf allihopa, dock vaknade grabbarna grus kl 7 igen och tyckte det sovit tillräckligt. Men blir kanske en tupplur mitt på dagen för oss alla.


Ska försöka få ihop en till dag med en lillfis som är pigg och en som är skruttig. Men eftersom ludde mest ligger nerbäddad i soffan så får nog fabian springa av sig på tomten och jag sitta i dörröppningen så man har koll på dom båda :)

Ska försöka få lite sol på min vita kropp också. Ansiktet har fått sig lite färg men resterande är jag vit som ett spöke.




Av Malin Skålberg - 27 april 2011 20:46

Alldeles för mkt kaffe är intaget idag. Illamåendet har funnits hela eftermiddagen/kvällen. Kan väl inte påstå att det blir bättre av att Luddefisen hela tiden vill sitta och gosa i mitt knä med sina vattkoppor. Hur synd jag än tycker det är om Ludwig så kan jag inte låta bli att tycka att alla dessa vätskefyllda prickar är fruktansvärt äckliga och jag får upp bilder om hur alla koppor går sönder när han sitter i mitt knä. Yuck! Han mår förövrigt fortfarande bra. Ingen feber men det kliar såklart. lillfisen!


Efter påsken och alldeles för mkt godis försöker jag hålla mig ifrån det. Shit vilket socker beroende jag har..Skulle kunna leva på bara lösgodis..men så funkar det ju inte riktigt i verkligheten. Har testat en gång och visp så blev man 20 kilo tyngre. Har lyckats bli av med mitt läskberoende nu är det bara godiset kvar..


Av Malin Skålberg - 26 april 2011 18:40

Så var påsken över för denna gång. Alldeles för mkt godis och mat, men oj så gott!

Jag har jobbat hela helgen så idag kom min lediga dag. Hade tänkt mig en underbar dag ute i solen med lekande barn. Men dagen var lika halvmolning och ludde var lite kinkig på förmiddagen. Vid 12 tiden ser jag dessa underbara koppor som har kommit på magen och ryggen på Ludde. Än så länge är feber runt 37,7 och han är ganska pigg men man märker att han börjar bli dåligare och fler prickar dyker upp på kroppen. Har förklarat för Ludwig att han fått vattkoppor men det köper han inte riktigt utan det kallas  numera pricksjukan. Hoppas lillskrutten får sina prickar nu i dagarna också så det slipper bli så lång vab. Men denna vecka blir jag hemma iaf.

Av Malin Skålberg - 22 april 2011 07:44

Eftersom vi har en hel del släkt och vänner ett x antal mil bort så kände jag att det var dags att dra igång en blogg igen. Lite bilder och uppdatering från vår vardag.


Min mamma ,syster och mormor var ner till Göteborg och hälsade på min bror. Så en bild på honom, nu 25 kg lättare. Vet inte om jag skulle kännt igen honom om jag gick förbi han på stan? Jag skulle säkert reagera men inte förstå att det var han.. Drygt 1 år sedan jag träffa honom nu.  


Lite bilder på våra prinsar också, vår 2011


             

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards